byX5 is een eigentijdse meubelproducent, die exclusieve producten met een eigentijdse uitstraling produceert. De kwalitiet van onze producten hebben wij hoog in het vaandel staan, byX5 probeert zoveel mogelijk gebruik te maken van duurzame en eerlijke materialen byX5 streeft er naar om altijd weer vernieuwend te zijn en te voorzien in een nieuwe behoefte.

byX5 duurzame producten met een exclusiefe eigentijdse uitstraling.

-
Duurzame producten, van eerlijke materialen
- Prijs/kwaliteitsverhouding
- Producten zijn tijdloos en zorgvuldig vervaardigd
- Producten hebben een exlusieve eigentijdse uitstraling

byX5 projecten is toonaangevend in de inrichting van horeca gelegenheden, winkels, showrooms en kantoren.


Basic Living is gebasseerd op de sobere 18 eeuwse Hollandse interieurs, wat zich heeft vertaald op alle gebieden van het interieur. Er wordt gebruik gemaakt van neutrale kleuren die makkelijk te combineren zijn. Alle producten hebben een ambachtelijk link in zich, of wordt verwezen naar een ambacht. Door bijvoorbeeld sporen te laten zien of achtertelaten van het maakproces. De ontwerpen houden verband met thema’s als showing, nostalgie, vakmanschap. Doordat dat de ontwerpen altijd een van deze drie sleutelwoorden in zich hebben zijn zien de producten er vaak vertrouwd uit.


Urban (letterlijk: stedelijk) is een term die vooral sinds het jaar 2000 gebruikt wordt om muziek- en cultuurstromingen aan te duiden die met hiphop, rap en Rhythm-and-blues (R&B) te maken hebben.

De term is afkomstig uit de Verenigde Staten, waar in grote steden als New York de straatcultuur opbloeide. Letterlijk wordt er met urban niets anders dan de straatcultuur bedoeld.

Deze muziek stroming is al heel snel vertaald in de mode en heeft daarin al tal van vertalingen gehad. Op het gebied van wonen is er nog niet letterlijk een vertaalslag gemaakt door een interieurontwerper of brand. Je ziet wel dat ontwerpers signalen afgeven en linken naar de Urbancultuur.

Mensen creeeren hun eigen urban sfeer in hun huizen, het straatleven wordt hierin vaak letterlijk vertaald in hun interieur door bijvoorbeeld ready mades, of voorwerpen die bijvoorbeeld in de bouw of transport wordt gebruikt en die nu tot interieurstuk worden verheven.

Urban Living maakt de vertaalslag van ready mades tot een af goed vormgegeven product. De producten linken naar readymades en hebben een industriele uitstraling maar zijn geen letterlijke vertalingen.


Een etniciteit is een sociaal-culturele identiteit, die een bepaalde groep mensen of een aantal bevolkingsgroepen verbindt.

Het concept etniciteit wortelt in de idee dat de leden van bepaalde bevolkingsgroepen zich identificeren met gezamenlijke factoren, zoals nationaliteit, stamverwantschap, religie, taal, cultuur of geschiedenis. Het gemeenschappelijke "erfgoed" vormt de etniciteit. Het woord komt van Grieks ethnikos "behorende tot een ethnos (volk)".

Door de globalisereing van de wereld onstaan er tal van nieuwe vormentalen en worden er verschillende elementen uit verschillende culturen vertaald in de vormgeving. Mix is daarom ook het sleutelwoord van Ethnic Living. Het samenbrengen van verschillende elementen uit diverse culturen in een product, dat maakt het tot een ethnic product. Kleur, patronen en verschillende vormentalen zijn de sleutelwoorden van Ethnic Living.